trešdiena, janvāris 02, 2008

Multi: Atskats - TimeShift

Atskata iesūtītājs: sfinxters

Spēlēts uz: Playstation 3
Piešķirtais vērtējums: 6.5/10

Tātad, kamēr visi bija aizrāvušies ar COD4 un UT3 rukāšanu, manos negantajos pirkstiņos nonāca TimeShift (Laikslēdzis) kopija. Pirms kāda laika biju pamanījies paspēlēt demo, un tas uz mani bija atstājis samērā labu iespaidu. Par laimi tās lietas, kas man patika iekš demo bija arī pilnajā spēle, diemžēl, dažas lietas, kuras nebija demo un, kuras cerēju ieraudzīt pilnajā spēlē, emmm... nebija, piemēram, sižets.

Sākšu no sākuma - Menu - Single Player, Play on LAN, Play On-line, Options un Delete Saves. Pirmās četras opcijas tā kā parāda to, ko spēle grasās piedāvāt, bet pēdējā - Delete Saves - gan ir kaut kas īpatnējs. Doma ir tāda, katru reizi, kad nospiežu pogu "saglabāties" spēles laikā, TimeShift uzģenerē jaunu save-failu. Gala rezultātā uz mana PS3 bija ~250 TS seivgeimi. Attiecīgi, seivu dzēšanas poga atver seivgeimu sarakstu un ļauj dzēst seivus, bez liekas vandīšanās pa XMB. Viss jau būtu ļoti jauki, ja vien seivu sarakstā es nepamanītu Super Stardust HD seivu. Jā - spēle ļauj dzēst pilnīgi visus seivus, ne vien savējos. Labi, ka viņi nebija pievienojuši pogu "Delete All", citād' es šito spēli palaistu papīrgriezējā.

Kā jau sākumā minēju, spēlei trūkst sižeta. Nē, nu, es pieļauju, ka spēlei scenārijs bija, bet tas tiek rūpīgi slēpts no spēlētāju acīm. Pamatdoma ir tāda: kaut kāds pjūr-īvil scajentists pievāc laikā ceļojošo kostīmu un aizperas kaut kur. Attiecīgi, spēles galvenajam varonim arī tiek piešķirts tāds pats kostīms un tas tiek aizsūtīts tur pat, lai pārmācītu ļauno. Tur notiek cīņa starp sliktā veča (kas nu jau ir kaut kāds ūber-diktators un žmiedz visus pēc kārtas nost) karaspēku un partizāniem. Galvenais varonis ir partizānu pusē. Viss. Vairāk no sižeta es neko nesapratu (nu, labi, labi, kaut ko jau saprast tur varēja, bet tas bija pārāk bezsakarīgi).

Spēle sākas pussagrautā pilsētā, kad "Pūstošais kapitālisms vs. Proletariāts" cīņa iet pilnā sparā. Uzreiz patīkami pārsteidz grafika. Tā ir laba. Ne izcila, bet noteikti ne slikta - laba. Ļoti patika apgaismojuma efekti. Īpaši vēlākos līmeņos - rūpnīcā, kur milzīgas dažnedažādu agregātu ēnas skraidelēja pa sienām. Spēles dzinis ir spējīgs arī norenderēt lielas telpas un piestumt tās pilnas ar viskautko, piemēram, milzīgā tanku/viskautkā noliktava. Spēlē kādu laiku līst lietus - tas arī tiek ļoti labi "attēlots" - piles jauki notekt pa ekrānu. Nekas īpaši jauns vai inovatīvs, bet tik un tā patīkami.

Ja jau pieminēju līmeņus, tad pie reizes varētu par tiem arī pastāstīt - te atspoguļojas spēles nomācošais lineārisms. Visa spēle notiek pēc scenārija cīņa-koridors-cīņa-koridors-cīņa-utt. Zero exploration. Nav nekādu sīkretu, nekādu paslēptu ieroču. Nekā. Apmaldīties, attiecīgi, arī ir nereāli. Varētu teikt, ka šī arī ir lieta, ko cerēju ieraudzīt pilnajā spēlē, bet aplauzos. Lai gan lineāri, līmeņi tomēr ir diezgan dažādi - pilsēta, outdoors, šādas tādas industriālas iestādes. Ir arī braucamās daļas. Un lidojamās. Vadīt piedāvā tikai kvadriciklu. Vadība ir papretīga, bet neko vairāk īstenībā no FPS jau gaidīt nevarēja, īsāk sakot, kā parasti. Lidojamās daļas gan ir interesantas - tiek piedāvāts lidot ar cepelīnu. Pilotēt gan to neļauj, bet gan liek atšaudīt uzmācīgos pretiniekus. Interesanti.

Ieroči - spēlē tiek piedāvāts diezgan standartizēts ieroču klāsts - pistole, šotgans, automāts, granātmetējs, mūždien modīgais arbalets, snaiperene un vēl daži specifiski ieroči - automāts-ugunsmetējs, zibens-šāvējs, kā arī dīvanu-dzeltenu-bumbuļu-šāvējs. Kā arī granātas. Normāli. Problēma gan ir tāda, ka pasākums ir diezgan nesabalansēts - turēt var tikai trīs ieročus un granātas, tas novēd pie tā, ka lielāko daļu spēles es izgāju ar arbaletu, granātmetēju un šotganu. Šī kombinācija ideāli derēja visām spēles situācijām. Beigās gan man apriebās un sāku lietot arī citus ieročus. Bet tas bija tikai tāpēc, ka apriebās, nevis tāpēc, ka bija nepieciešamības. Vienvārdsakot, nothing special. Piedevām, lielāko daļu ieroču ir iespējams iegūt spēles pirmajos līmeņos, kas manāmi samazināja manu vēlmi turpināt slānīt visu, kas kustas.

Cīņa - teitan spēle visvairāk izceļas no savu kolēģu vidus. Kā jau suģestē spēles nosaukums, ir iespējama laika čakarēšana. To var apturēt, palēnināt vai patīt atpakaļ. Šis pasākums ir neatņemams geimpleja elements, jo ļoti daudzās situācijās bez tā vienkārši nevar iztikti. Ar laika mocīšanu ir saistītas arī lielākā daļa, ja ne visas, no spēles piedāvātajām mīklām. Tās ir diezgan triviālas, bet patīkamas. Piemērs varētu būt, palēninot laiku, paskriešana zem vārtiem, kas veras ciet. Interesanta fīča ir iespēja atņemt pretiniekiem ieročus, ja laiks ir pilnībā apturēts.

Tomēr nevajag domāt, ka sakarā ar to, ka jau diezgan ātri ir iespējams tikt pie dīvaino bumbu šāvēja un pretiniekus var gluži vienkārši aptīrīt, spēle būs vienkārša. Nāve šeit ir ļoti ierasta lieta. Galvenais varonis nav diez ko noturīgs pret lodēm un zibeņiem. Brīžiem pat mazākā kļūda var nozīmēt sakapāšanu gabalos. Pretinieku ir daudz un viņiem patīk slaktēt. Tie slēpjas un dažkārt pat pamanās uzbrukt grupās. Tiem patīk arī beztēmā skraidīt, kas apgrūtina tēmēšanu. Bet nevarētu teikt, ka AI būtu baigi attīstīts. Tieši otrādi, izskatās, ka tas ir uzkodēts kaut kad sen, sen atpakaļ un tā arī atstāts. Pretinieki ir principā skriptēti un to uzvedība viegli prognozējama. Pastulbi vēl ir tas, ka daži ieroči ar vienu šāvienu nogalina pretiniekus, kas dažkārt kaujas padara smieklīgi vienkāršas. Tomēr šī nesabalansētība ar ieročiem, enerģijas daudzumu un pretiniekiem rada zināmu balansu grūtībā. Spēle brīžiem ir patīkami sarežģīta.

Biežā miršana noved pie biežām ielādēm un te nu izstrādātāji ir nošāvuši nedaudz greizi - ielādes starp nāvēm ir kaitinoši garas.

Spēlei ir arī skaņa, bet diemžēl tā nav tā labākā - efekti ir līmenī, bet mūzika brīžiem ir galīgi garām un izklausās diezgan samocīta.

Spēles garums ir 10-12h. Manuprāt, pamaz.

Rezumē - parasts FPS ar neparastu piesitienu. Sižeta greizums un papretīgie video starp līmeņiem liecina par to, ka šī spēle ir sasteigta. Tas viss, ņemot vērā, ka tā ir izstrādāta gandrīz 5 gadus, nav īsti piedodami. Starp citu, to ir radījuši (vai vismaz programmējuši) mūsu austrumu kaimiņi - Sabre Interactive koderi atrodas Pēterburgā. Grafika ir mūsdienīga un acij patīkama. Lineārumu puslīdz kompensē spēles sarežģītība un nepieciešamība piedomāt, ko dari. Ieroči varēja būt vairāk un nedaudz interesantāki, kā arī lēnāk piešķirti. Ā, jā, spēlei ir arī onlains, bet dažādu gļuku dēļ man vēl nav izdevies tur pieslēgties.

Rekomendēju FPS faniem vai tiem, kas grib paspēlēt kaut ko nedaudz īpatnēju.

Diskusija par TimeShift KonsoLV Forumā

Nav komentāru: